De Vereniging

Harmonie

Het harmonieorkest van Crescendo Bleiswijk bestaat op dit moment uit bijna 30 leden. Het is een divers orkest als je kijkt naar de leeftijdsopbouw en samenstelling. Maar ook het repertoire is bijzonder divers en actueel.

Wekelijks wordt er gerepeteerd op woensdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur. Het is altijd mogelijk om vrijblijvend een repetitie te bezoeken. Ideaal om een indruk te krijgen van onze vereniging.

Door de jaren heen heeft het harmonie-orkest onder leiding gestaan van de volgende dirigenten;

• van Alphen
  • van Vleuten
  • Broekhuizen van Veen
  • B de Knegt
  • van Eck
  • de Knegt
  • Contze
  • Grin
  • Lems
  • Arink
  • Anne Groenewegen
  • Tegenwoordig staat het orkest onder leiding van Jurgen van Groningen Schinkel.
Even voorstellen ....

Jurgen van Groningen Schinkel

Jurgen van Groningen Schinkel is vanaf augustus 2023 dirigent bij Crescendo Bleiswijk. Daarnaast dirigeert hij Harmonie Orkest Zoetermeer, Muziekvereniging Concordia Waddinxveen en het Haags Instrumentaal Jeugdensemble. Tevens is hij als dirigent verbonden aan Scholen in de Kunst Amersfoort waar hij het HaFa Startorkest en het Nieuw Talent Orkest Amersfoort dirigeert.

Jurgen is een enthousiaste, creatieve dirigent met aandacht voor de individuele muzikant in het orkest. De repetities onder zijn leiding kennen een fijne, open en gezellige sfeer, waarmee hij muzikanten van elk niveau elke week een fijne avond geeft.

Naast het dirigeren componeert en arrangeert Jurgen muziek voor orkesten en is hij actief met het geven van muzikale workshops in het onderwijs en het bedrijfsleven. Samen met een team van muziekdocenten verzorgt hij muzieklessen op diverse basisscholen met de lesmethode die hij daarvoor ontwikkelde.

Jurgen studeerde aan het Conservatorium in Utrecht en stapt al meer dan 25 jaar wekelijks op de bok bij verschillende orkesten.

REPETITIETIJDEN.

Slagwerkgroep MiRitmo: Dinsdag 20:00 – 22:00 uur